در صورت گم شده بسته پستی باید چیکار کنیم؟

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد! اگر زیاد از خدمات شرکت‌های پستی استفاده می‌کنید، احتمالا پیش آمده که بسته‌ای که فرستاده‌اید یا منتظر دریافتش بوده‌اید گم شود یا هیچ‌وقت نرسد. البته این موارد فقط در ایران اتفاق نمی‌افتد و هر جایی از دنیا که ارسال بسته انجام می‌شود، گم شدن یا نرسیدن بسته محتمل است. اگر صاحب یک کسب  و کار هستید و روزانه ارسال بسته‌های زیادی دارید، این مساله برای شما نمود بیشتری پیدا می‌کند. در ادامه ما به شما می‌گوییم که در صورت بروز این مشکل چه باید کرد.

همان‌طور که گفتیم این موارد در همه جای دنیا روی می‌دهد؛ برای مثال در USPS شرکت پست ایالت متحده که بهترین شرکت دولتی پست در دنیا هست نیز، سالانه تعداد زیادی بسته گم می‌شود! البته این مساله به عوامل زیادی بستگی دارد؛ مثلا وقتی بسته‌ای با آدرس تحویل اشتباه یا بدون آدرس ارسال می‌شود، گم شدن بسته‌ها دور از انتظار نیست. اما آیا برای پیشگیری از این اتفاقات راهکاری وجود دارد؟

اگر می‌خواهید با کمترین ریسک بسته‌های خود را ارسال کنید و از خطر نرسیدن یا گم شدن بسته و خسارت‌های حاصل از آن در امان بمانید،‌ سه مورد زیر را رعایت کنید:

آدرس درست: حتما قبل از ارسال، آدرس را با گیرنده چک کنید تا از صحت آن اطمینان حاصل کنید. حتی‌المقدور آدرس را روی Google Map چک کنید تا از رسیدن بسته‌های خود مطمئن شوید.
بیمه حمل و نقل: راهکار بعدی برای محافظت از بسته‌ها بیمه کردن مرسولات است. این امر می‌تواند علاوه بر گم شدن بسته ها، آسیب‌های احتمالی را نیز پوشش دهد. به‌ویژه در مورد کالاهایی که ارزش ریالی بالایی دارند، اگر مرسولات خود را بیمه کنید، خیالتان بابت هر چیزی راحت خواهد بود. در این صورت مشتری می‌تواند پول خود را پس بگیرد و شما هم تنها ضرری که متحمل می‌شوید، پرداخت حق بیمه است.

انتخاب شرکت لجستیکی مناسب: زمانی که می‌خواهید یک شرکت را برای ارسال بسته‌های خود انتخاب کنید، تمام جوانب را در نظر بگیرید تا متحمل خسارات جبران‌ناپذیر نشوید. بعضی از کسب و کارها صرفا برای پرداخت هزینه کمتر، با شرکت‌هایی همکاری می‌کنند که متاسفانه نظارتی بر فعالیت‌هایشان وجود ندارد. اما اگر ارسال بسته‌های خود را به یک شرکت لجستیکی معتبر بسپارید، مسئولیت هر گونه خسارت احتمالی را بر عهده می‌گیرند و دیگر از این بابت نگرانی نخواهید داشت.

 

اگر بسته‌های خود را از طریق اداره پست ارسال کرده‌اید و هنگام تحویل مرسوله ارزش واقعی آن را اعلام کرده باشید، با پرداخت یک هزارم مبلغ ارزش مرسوله به عنوان حق بیمه، در صورت مفقودی مرسولات پستی، می‌توانید غرامت دریافت کنید. البته هنگامی که مرسوله تحویل اداره پست می‌شود، مشمول بیمه عمومی خواهد شد و اگر ارزش واقعی بسته اعلام نشده باشد، در صورت مفقودی آن از یک ریال تا ۶۵۰هزار تومان غرامت پرداخت می‌شود.

منبع: https://tinextco.com/blog/

 




می پسندم نمی پسندم

مطالب مرتبط

    نظرات

    برای دیدن نظرات بیشتر روی شماره صفحات در زیر کلیک کنید
    نام
    آدرس ایمیل
    وب سایت/بلاگ
    :) :( ;) :D
    ;)) :X :? :P
    :* =(( :O };-
    :B /:) =DD :S
    -) :-(( :-| :-))
    نظر خصوصی

     کد را وارد نمایید:

    آپلود عکس دلخواه: